Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Fibernätet

Hej!
Vilket ansvar tar EM för att Terracoms fibernät ska fungera?
Eftersom det är ständiga problem så undrar jag vem som har huvudansvaret till oss hyresgäster.
Mvh
GO

Kommentarer

  • Hej,
    Tack för din fråga.
    Vad är det för problem du har med fibernätet? Vad har du för tjänsteleverantör?
    Eftersom att Teracom har driftansvaret för att fibernätet ska fungera så motser det att tjänsteleverantören felanmäler till Teracom om det inte fungerar.

    Återkom gärna så hjälper vi dig vidare.
    Vänligen,
    Sophie
  • Hej!
    Superbra om ni kan kolla detta. Jag har valt Sappa och jag har ständiga problem med att TVn släcks ner och hackar, det har varit problem ända sen omläggningen till fiber.  Sappa säger att det beror på Teracoms nät.
    Mvh
    GB
  • Hej igen,

    Vilken adress bor du på? Har du ditt objektnummer tillhands?

    Vänligen,
    Sophie
  • Bondegatan 39
  • Hej,

    Tack för det, jag ber dig maila till fiber@einarmattsson.se med dina kontaktuppgifter så ser jag över ditt ärende. Önskar även att du skriver ditt lägenhetsnummer så det är lättare för oss att hitta dig i vårt system.

    Väl mött,
    Sophie

  • Hej! Har precis installerat fiber. Jag kommer inte in på internet trots att enheterna säger att vi har Wi-FI. Vad beror det på???
  • Hej Roberth,

    Tack för din fråga.
    Har du kopplat in fiberdosan i uttaget? Lyser alla lampor grönt?

    Vänligen,
    Sophie
  • Hej! Har fått svar på min fråga från Viasat( tar 3 dagar innan Wi-fi fungerar) Jag har en annan fråga! För 3 veckor sedan var jag i kontakt med er och fick då ett löfte om att få fiberuttaget flyttat eller ett till. Företaget som installerat det skulle höra av sig för att utföra det men har ännu inte hört av sig. Jag undrar om ni kan stöta på dem eller att jag kan få kontaktnummer dit?
  • Hej Roberth,

    Maila gärna direkt till fiber@einarmattsson.se så hjälper jag dig vidare där. Då kan jag lättare med dina kontaktuppgifter meddela entreprenören om att ringa dig.

    Ha en fin kväll,
    Sophie
  • Hej jag bor i Rissneleden 167 Sundbyberg.
    Varan internet funkar inte en vecka.
    Alla lamporna grönt och visar Kopplade wi-fi, men funkar inte nät.
  • Hej,

    Maila gärna direkt till fiber@einarmattsson.se så hjälper jag dig vidare där. Då kan jag lättare med dina kontaktuppgifter meddela entreprenören om att ringa dig.

    Ha en fin dag!

    Amira
  • Hej!

    Mitt fiber har slutat att fungera helt och hållet, helt plötsligt igår kväll. Har mitt internet via Bahnhof och dom har försökt allt. Är det enbart Teracom som ni använder er utav som fiberleverantör??? För nu är jag helt låst och ingenting fungerar, varken TV eller internet.
    Inga driftstörningar säger Teracom. Vem ska jag kontakta om detta? Och vem ansvarar för att det blir åtgärdat? 


    Bor på Erstagatan 17.

    Med vänlig hälsning,
    Helena
  • Hej Helena,

    Vad bra att du vände dig till oss så jag får möjligheten att hjälpa dig. Har du vart kontakt med din leverantör Bahnhof? Om inte, måste du göra en aktiv felanmälan via dem.

    Du är varmt välkommen att maila till fiber@einarmattsson.se så hjälper jag dig vidare där.

    Vänligen,

    Sophie
  • Hej!

    Jag gjorde en felanmälan i fredags morse. Dom kontaktande stadsnätet och igår kväll svartnade allt i lägenheten i en sekund, förmodar omstart av något. Och efter det fungerade det, till nu ikväll då allt bara dog igen och nu finns inget nätverk eller TV än en gång.
    Bahnhof vände sig till Teracom och skulle återkomma om dom fick reda på mer, eller så skulle Teracom höra av sig och komma hit eventuellt (då problemet ligger hos dom) var svaret jag fick av Bahnhof. Ingen har hört av sig och nätverket är återigen nere.
    Min ena granne har inga problem alls (Bahnhof som jag), grannen ovanför har samma problem som jag och inget fungerar (annan internetleverantör). Så uppenbarligen är det stadsnätet som har problem.

    Men vad ska man göra när ingen hör av sig eller vill ta i problemet eller informera vad som pågår??

    Med vänlig hälsning,
    Helena
  • Hej Helena,

    För att hjälpa dig vidare och mer ingående ber jag dig kontakta fiber@einarmattsson.se så hjälper jag dig vidare.
    Behöver mer information om din utrustning som är installerad i lägenheten etc.

    Vi hörs mer där!

    Vänligen,
    Sophie

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.