Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Vad händer när jag gjort felanmälan?

Hej, jag är relativt nyinflyttad och gjorde min första felanmälan via nätet för någon timme sedan men har inte fått någon bekräftelse. Vad händer nu? När kan ni komma och laga skåpsluckan?

Kommentarer

  • Hej Johanna,

    och - först och främst - välkommen till Einar Mattsson! Tack för en bra fråga! När det gäller vårt felanmälningssystem via webben fungerar det i allmänhet såhär:
    • Felanmälan inkommer till kundservice som bearbetar anmälan manuellt och skickar ut arbetsorder till fastighetsskötare eller fastighetstekniker om det är något som behöver åtgärdas.
    • När arbetsordern skickats ut får du, om du angivit epostadress, en bekräftelse på att ärendet påbörjats.
    • Fastighetsteknikern/-skötaren återkopplar till dig per telefon, oftast mellan 24-48 timmar (lördag-söndag ej medräknat) efter inkommen arbetsorder. Ibland har man givetvis turen med sig och det kan gå betydligt fortare än så - och ibland såklart även tvärtom, att det dykt upp några akuta ärenden som försenat processen.
    • Du som hyresgäst och vår skötare/tekniker bokar en tid som passar er båda att denne kommer hem till dig. Antingen är du hemma vid besöket eller så gör ni upp med vår personal om att lägga nyckel i servicetuben, ställa låset i serviceläge, meddela tekniker 24-timmarskod eller liknande (om någon av dessa möjligheter finns i just din fastighet).
    • Våra fastighetstekniker och -skötare är generalister och klarar av att åtgärda det mesta i en bostad på egen hand. Om så är fallet, så är ärendet avslutat efter hembesöket. Om det krävs vidare åtgärd av specialist (exempelvis vitvarutekniker, VVS-specialist eller elektriker), beställer vår fastighetstekniker detta från någon av våra anslutna underentreprenörer. Detta specialistföretag kommer då i sin tur att kontakta dig för att boka det besöket.

    Ovan beskrivning är applicerbar på de allra, allra flesta fall av.

    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Tim Servicecenter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.